مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه پویش مهر، اوقات فراغت و اربعین را تشریح کرد.

هر مدرسه یک موکب/ طرح های آموزش و پرورش در اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خانی با بیان اینکه طی یک ماه پیش‌رو که تقریبا ایام پایانی فصل تابستان است برنامه‌های اوقات فراغت اجرا می‌شود گفت: چند جشنواره مهم کشوری برگزار می شود که در طول سال گذشته بخش‌های مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی آن انجام شده و اکنون کنگره کشوری آن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین جشنواره کتاب نوش چند روز گذشته با حدود ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر ابتدایی و متوسطه سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد افزود: این جشنواره برای تمامی سطوح ابتدایی، متوسط اول و دوم برگزار شد اما مرحله کشوری آن برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم بود و دانش‌آموزان ابتدایی تا سطح استانی شرکت کردند.

خانی با بیان اینکه در موضوع اربعین برنامه‌های مفصلی در نظر گرفته شده است گفت: استان‌های مختلفی موکب‌های اربعینی خواهند داشت؛ طرح هر مدرسه یک موکب و همچنین طرح نایب الشهید به نیابت از یک شهید برای بچه‌هایی که مشرف می‌شوند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شش استان محوری خواهیم داشت که مرزهای آن‌ها در غرب و شرق کشور برای تردد زائران درنظر گرفته شده‌ است افزود: برنامه‌هایی را در خارج از کشور خواهیم داشت؛ در مسیر مشایه و در شهر نجف و کربلا موکب‌هایی فرهنگی برای استقبال و پذیرایی از دانش آموزان فراهم شده است همچنین همایش و تجمع بزرگ دانش‌آموزان اربعینی در مسجد سهله برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه کشوری جشنواره امید فجر فردا در شهر اصفهان برگزار می‌شود ادامه داد: محورهای جشنواره شامل نمایش، هنرهای تجسمی، ادبی، فضای مجازی، آوایی و ... است که حدود ۲۰۰۰ دختر و پسر شرکت کرده و در فاصله زمانی ۱۵ تا ۲۵ شهریور اختتامیه آن برگزار خواهد شد. 

خانی با بیان اینکه کنگره ملی پویش مهر(جشنواره ملی پویش مهرمون) در فاصله ۷ تا ۱۵ شهریور برگزار می‌شود گفت: برگزیدگان بخش‌های مختلف مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی در استان مازندران در این کنگره شرکت می‌کنند. همچنین در دهه آخر شهریور اختتامیه جشنواره سرود رضوی نیز در مشهد برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: در آینده پویش مهر را خواهیم داشت که در همه دولت‌ها برگزار شده و امسال هم با اندک تغییراتی که از ابتکارات شهید رئیسی بوده برگزار می‌شود؛ ایشان از دانش آموزان خواسته بودند دستاوردهای خود را در این پویش به نمایش بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.